یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر القاعده در تازه‌ترین نوار ویدئویی خود از گروه‌های اسلام‌گرای مصر خواست تا تحقق کامل خواسته‌هایشان و پاکسازی آنچه از آن به عنوان گروه‌های فاسد یاد می‌کرد، به مبارزاتشان ادامه دهند.

امین الظواهری

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الوطن مصر، ایمن الظواهری رهبر القاعده در نوار ویدئویی که در پایگاه‌های اجتماعی اینترنتی منتشر شد، در واکنش به تحولات اخیر مصر و برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق این کشور به دست ارتش اعلام کرد: دشمنان اسلام قدرت نظامی و تجهیزات امنیتی و امکانات مالی که سیاست و رسانه‌ها را به فساد بکشاند در اختیار دارند.

وی همچنین از احزاب و جریان‌های اسلام‌گرا در مصر خواست تا زمان تحقق کامل خواسته‌هایشان و ریشه کنی "گروه‌های فاسدی که در مصر حکومت می‌کنند" به "فداکاری و مبارزه" ادامه دهند.

الظواهری با انتقاد شدید از دادگاه عالی قانون اساسی مصر اعلام کرد: آیا دادگاه قانون اساسی بتی تحمیل شده علیه ماست. این یک دادگاه لائیک است که محکوم به فرمانبرداری محض از قانون اساسی لائیک‌ها است. قانونی که انقلاب مصر را به نابودی کشاند و به اصولی که نظامیان مبارک با دستور آمریکا صادر کرده بودند، استناد دارد.

وی ادامه داد: پس این قانون چه مشروعیتی دارد، این قانون شریعت دزدها و دروغگوهاست. شورای نظامی که خود مشروعیتی ندارد به دادگاهی فاسد مشروعیت دروغین اعطا کرده است اما باید بگویم که جنگ به پایان نرسیده و تازه آغاز شده است.

رهبر القاعده دلیل برکناری محمد مرسی را اختلاف میان گروه‌های‌ اسلام گرای مصر از زمان آغاز انقلاب این کشور دانسته و گفت: شماری از جریان‌های اسلامی از آغاز انقلاب، شورای نظامی را ستایش کردند و فراموش کردند که شورای نظامی چه عقیده، مسلک و تاریخی دارد. شماری از آنها نیز برای تشکیل احزابی براساس قانون احزاب تلاش کردند و بدون داشتن اتحاد برای ایجاد حزبی مشخص که در جهت تحکیم شریعت اسلام عمل کند، تسلیم حزبگرایی شدند.

وی با انتقاد از گروه‌های سلفی مصر نیز گفت: سلفی‌ها اول با شرکت در انتخابات مخالفت کردند و سپس موافقتشان را اعلام کردند، آنها با اخون المسلمین متهد نشدند و همین دودستگی یکی از عوامل شکست آنها بود.

الظواهری ادامه داد: سلفی‌های مصر در میان خود توافق نداشتند بلکه هر طائفه‌ای از آنها حزبی را برای خود تشکیل داد و در نهایت به ورود دشمنان اسلام و شریعت اسلام به کمیته تدوین قانون اساسی کمک کردند. سپس تفرقه آنها در انتخابات ریاست جمهوری شدیدتر شد و اخوان المسلمین از آنها جدا شد.

وی در پایان در خصوص درگیری‌های مصر گفت: درگیری‌هایی که در مصر جریان دارد کاملا مشخص است. این درگیری‌ها، درگیری گروه‌ اندکی از لائیک‌های همپیمان مسیحیان با امت مسلمان مصر است. لائیک‌هایی که از حمایت ارتش برخوردارند با ملتی که برای دفاع از شریعت اسلام و رهایی از دیکته‌های آمریکا، تلاش می‌کنند درگیر شده‌اند.

کد خبر 222206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز